Як зрозуміти, що дитина відчуває труднощі?
- труднощі дитини в навчанні;
- агресивна поведінка стосовно педагогів і однокласників;
- надвелика активність і рухливість;
- підвищена збудливість;
- тривожність;
- нездатність до концентрації уваги і зосередженості;
- соматичні прояви : головний біль, порушення апетиту й сну, біль в животі;
- пригнічений настрій, підвищена стомлюваність, глибокий спад працездатності на кінець дня, тижня;
- підвищена тривожність, інколи плаксивість, невміння будувати стосунки з дітьми та дорослими замикання в собі;
- зниження самоконтролю, соціальної сміливості, зниження дружніх проявів;
- небажання відвідувати школу.
Типи дезадаптованих учнів
* Школярі, які самі зазнають труднощів і створюють безліч труднощів для тих, хто їх оточує (педагоги, батьки, інші діти), – так звані “важкі” діти;
* Діти, яким важко навчатися в школі, але оточуючим вони не завдають особливих неприємностей.
Причини дезадаптації залежать від особливостей стосунків у сім’ї, школі та індивідуально- психічного розвитку.
Особливості відносин з дитиною в сім’ї , школі та індивідуально-психічний розвиток дитини
Стосунки в сім’ї | Стосунки в школі | Психічний розвиток дитини |
|
Порушення в дитини взаємовідносин з однокласниками;
|
– гіперактивність; – підвищений рівень тривожності. |
Ставлення батьків
- Батьки часто не розуміють або не задумуються про серйозність проблем, пов’язаних зі звичкою дитини до нового для неї шкільного життя.
- В результаті замість допомоги і підтримки дитина отримує додаткове навантаження у вигляді підсилення вимог до правил поведінки.
Увага!!! Дуже важливо:
*створити ситуацію успіху в будь-якій діяльності – в кружках, секціях, студіях, допомозі батькам, можливості щось робити своїми руками.
*безумовне прийняття :
- Безумовно приймати дитину, значить, любити її не за те, що вона гарна, розумна, здібна , відмінник, помічниця і т.п., а любити її просто за те, що вона є!!!
- Кожним зверненням до дитини – словом, ділом, інтонацією, жестом і навіть мовчанням Ми повідомляємо дитині не тільки про СЕБЕ і свій стан, але і завжди про неї і найчастіше – в основному про неї .
Пам’ятайте :
Від успішності проходження дитиною періоду шкільної адаптації залежить:
- Ефективність навчальної діяльності.
- Успішність в сфері спілкування.
- Емоційне благополуччя школяра.
- Засвоєння шкільних норм поведінки
Не порівнюйте дітей!!!
Наші розчарування обумовлені тим, що ми чекаємо від дітей, щоб вони були інакшими, ніж вони є. Діти повинні бути різними!
Не управляйте, а направляйте. Відпускайте, щоб в потрібний момент бути поруч!!!
Головне: Любіть своїх дітей!!!