Роль дорослих в успішності проходження дитиною періоду шкільної адаптації

Як зрозуміти, що дитина відчуває труднощі?

  • труднощі дитини в навчанні;
  • агресивна поведінка стосовно педагогів  і однокласників;
  • надвелика активність і рухливість;
  • підвищена збудливість;
  • тривожність;
  • нездатність до концентрації уваги і   зосередженості;
  • соматичні прояви : головний біль, порушення апетиту й сну, біль в животі;
  • пригнічений настрій, підвищена стомлюваність, глибокий спад працездатності на кінець дня, тижня;
  • підвищена тривожність, інколи плаксивість, невміння будувати стосунки з дітьми та дорослими замикання в собі;
  • зниження самоконтролю, соціальної сміливості,  зниження дружніх проявів;
  • небажання відвідувати школу.

Типи дезадаптованих учнів

* Школярі, які самі зазнають    труднощів і створюють безліч труднощів для тих, хто їх оточує (педагоги, батьки, інші діти), – так звані “важкі” діти;

* Діти, яким важко навчатися в школі, але оточуючим вони не завдають особливих неприємностей.

Причини дезадаптації залежать від особливостей стосунків у сімї, школі та індивідуально- психічного розвитку.

Особливості відносин з дитиною в сімї , школі та індивідуально-психічний розвиток дитини

 

Стосунки в сім’ї Стосунки в школі Психічний розвиток дитини
  • Підвищене очікування батьків щодо навчальної успішності;
  •  розмови про недоліки школи в присутності дитини;
  •  дитина – кумир у сім’ї,
  • байдужість батьків до навчання;
  • виникнення конфліктів у сім’ї з приводу навчання дитини.

 

Порушення в дитини взаємовідносин з однокласниками;

  • об’ єктивна критика недоліків учня з боку вчителя;
  • невідповідність методів навчання й індивідуальної чутливості нервової системи дитини.
  • несформованість мотивації навчання ;
  • несформованість необхідних розумових  дій і операцій – аналізу, синтезу, поганий мовний розвиток, недоліки уваги, пам’яті,
  • Слабка довільність поведінки та діяльності

     –   гіперактивність;

– підвищений рівень тривожності.

Ставлення батьків

  • Батьки часто не розуміють або не задумуються про серйозність проблем, пов’язаних зі звичкою дитини до нового для неї шкільного життя.
  • В результаті замість допомоги і підтримки дитина отримує додаткове навантаження у вигляді підсилення вимог до правил поведінки.

Увага!!! Дуже важливо:

*створити ситуацію успіху в будь-якій діяльності – в кружках, секціях, студіях, допомозі батькам, можливості щось робити своїми руками.

*безумовне прийняття :

  • Безумовно  приймати  дитину, значить,  любити її  не  за те,  що  вона гарна,  розумна,  здібна ,  відмінник, помічниця  і  т.п., а любити  її  просто за те,  що вона є!!!
  • Кожним зверненням до дитини – словом, ділом, інтонацією, жестом і навіть мовчанням Ми повідомляємо дитині не тільки про СЕБЕ і свій стан, але і завжди про неї і найчастіше – в основному про неї .

Пам’ятайте :

Від  успішності  проходження  дитиною періоду  шкільної  адаптації  залежить:

  • Ефективність навчальної діяльності.
  • Успішність в сфері спілкування.
  • Емоційне благополуччя школяра.
  • Засвоєння шкільних норм поведінки

Не порівнюйте дітей!!!

Наші розчарування обумовлені тим, що ми чекаємо від дітей, щоб вони були інакшими, ніж вони є. Діти повинні бути різними!

Не управляйте, а направляйте. Відпускайте, щоб в потрібний момент бути поруч!!!

Головне: Любіть своїх дітей!!!

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *