Особливості адаптаційного періоду п’ятикласників

Коли дитина переходить із початкової школи в середню, кардинально змінюється ряд характеристик соціального середовища. Діти потрапляють в нові умови навчання, до яких вони повинні адаптуватися. В початковій школі вони звикли до стилю викладання та вимог одного вчителя, до його турботи та опіки. В 5 класі треба пристосуватись до різних вчителів, їх особливостей та вимог. Класний керівник в силу своєї завантаженості, як правило, не може приділяти дітям стільки уваги, як було в молодшій школі.

         Із звичної безпечної атмосфери, де встановились відношення з вчителем, дитина потрапляє до середньої школи, де вчителі змінюються, як в калейдоскопі.

         Отже, ми отримуємо істотні зміни, до яких не всім дітям легко адаптуватися.

Суперечливість цього віку полягає в тому, що молодший підліток одночасно має потребу в проявах самостійності, як дорослий, і в той же час потребує турботи і опіки, як дитина.

У зв’язку з цим виникає підвищена тривожність, невпевненість, знижується успішність.

Вікові психологічні особливості перед підліткового віку характеризується такими новоутвореннями:

* Емоційне ставлення до навчального предмета;

* Потреба в достойній позиції в колективі ровесників,  в сім’ї;

* Бажання мати вірного друга;

* Підвищена втомлюваність;

* Бажання уникнути ізоляціії, як в класі, так і  в малому колективі;

* Бажання відгородитися від всього підкреслено дитячого;

* Переживання щодо промахів вчителів;

*  Переоцінка своїх можливостей;

* Відсутність адаптації до невдач;

* Яскраво виражена емоційність;

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *