Адаптація (відлат.асіаріо—пристосовую) — динамічний процес. Пристосування людини до змінних умов до вколишнього середовища.
Адаптація в соціумі—засвоєння особистістю соціального досвіду суспільства в цілому й досвіду того середовища, до якого ця особистість належить.
Психологічна адаптація—це процес взаємодії особистості й середовища; особистість повинна враховувати особливості середовища й активно впливати на нього, щоб забезпечити задоволення своїх основних потреб іреалізацію значимих цілей.
Процес пристосування до шкільних вимог і порядків, до нового оточення, до нових умов життя називається адаптацією до школи.
Основними факторами, які впливають на адаптацію в 1-х, 5-х, 10-х класах, є:
- нові умови навчання;
- зміна соціального статусу в класному колективі;
- збільшення навчального навантаження;
- фізіологічні зміни;
- психологічні новоутворення.
В жовтні 2024 року Янішевська Оксана Володимирівна провела години психолога з учнями 5-х класів, класні керівники Погорелова Н.О., Акушева С.К., Дворник Г.М., Туровцева Т.І. З метою згуртування учнівського колективу в період адаптації у 5-их класах.
Вправа “Портрет нашого класу” спонукала учнів до раціонального використання свого часу, звернути увагу на ментальне здоров’я, дотримання режиму дня, здорового харчування.
Учні зробили висновок, що від самореалізації кожного залежить комфорт і позитивний настрій в команді.
Враховуючи психологічні, соціальні та побутові можливості учнів склали “Правила нашого класу”.
Кожен мав можливість змоделювати свою роль у класі за формулою “Хочу. Можу. Буду”.
Відгуки учнів.
“Мені сподобалося аналізувати свій робочий день. Працюватиму над удосконаленням правильного розподілу свого часу”.
“Сподобалося все, надзвичайно цікаво та корисно.”
“Було цікаво чути думки моїх однокласників про їх хобі та як вони розподіляють свій режиму дня”.
“Мені потрібно переглянути свій режим дня: оргагнізацію відпочинку, навчання. Буду намагатися більше спати”.
“А я повинен більше тренуватися, щоб досягти успіхів у занятті спортом”.
Думка однієї з класних керівників.
«Як на мене, зустріч вийшла пізнавальною, і не тільки для дітей. Думаю, діткам легше говорити про себе, але загалом про клас, як про монолітне утворення, досить важко, особливо, коли мова йде про оцінку. Вони достатньо критично ставляться, розуміють, що багато чого хочеться покращити, але часто відокремлюють себе від колективу, вважаючи, що від них особисто мало що залежить. Але майже усі зацікавилися спілкуванням з психологом, були відвертими. Такі різні, такі цікаві. Є над чим замислитися, іноді варто спрямувати увагу на такі питання, як сьогодні. Дякую за співпрацю!»
Далі буде!