«Траєкторія самовизначення випускника – 2025 в умовах воєнного стану» в рамках місячника профорієнтації

В Миколаївському ліцеї №38 ММК імені В.Д.Чайки психологинею ліцею Янішевською О.В. систематично ведеться просвітницька, консультативна та діагностична робота в рамках реалізації програм допрофільного та профільного супроводу  здобувачами освіти.

   Під час  годин психолога для 11-х класів з теми “Траєкторія самовизначення Випускників – 2025 в умовах воєнного часу” ознайомлено здобувачів освіти із алгоритмами самоорганізації під час підготовки до НМТ – 2025.  Учні обговорювали проблемні питання та висловлювали свої очікування та побоювання під час професійного самовизначення та пріоритети  для вступу до ВНЗ України та  міста Миколаєва.

 Одинадцятикласники були ознайомлені з техніками та вправами, які стабілізують емоційний стан та допомагають впоратися з підвищеним рівнем тривожності та  подолання стресових станів. Розробляли алгоритми взаємопідтримки в колі рідних і близьким людей. Вибудовували  стратегію емоційної  стійкості  та загальної резервності.

 Результати психологічних досліджень дозволяють співвіднести схильності, здібності, інтелект із різними професіями для найкращого вибору майбутньої професії Випускниками – 2025.

  Під час тематичних заходів панувала атмосфера  взаємодовіри та підтримки, всі охоче висловлювались та  були почутими, одержуючи фахові поради та рекомендації від психолога.

         Щодо вибору професії рекомендовано кожному:

  • Пройти тестування з професійного самовизначення.

У кожному конкретному випадку варто підбирати індивідуальний пакет тестів. І їх інтерпретацією повинні займатися професіонали. Але не варто сприймати результати тесту як інструкцію до дії. Вони лише дають відповіді на запитання про професійні схильності і переваги, про структуру інтелекту, про особливості психіки.

  • Розширювати горизонти.

 Збирайте інформацію про ринок праці, про нові і перспективні спеціальності.

  • Дізнавайтеся більше про професії.

   У 15-17 років уявлення про них найчастіше досить приблизні, а то й зовсім помилкові. Підлітки нерідко бачать тільки плюси і не замислюються про мінуси професій. Тут завдання батьків – виступити в ролі експерта, допомогти синові або дочці зорієнтуватися. А завдання підлітка – не ігнорувати це джерело інформації. Більше того, варто дізнатися у батьків, чи немає у них знайомих в цікавій галузі. Є й інші способи дізнатися більше про професії, наприклад, побувати на дні відкритих дверей у профільному виші.

  • Систематизуйте свої бажання.

 Фахівці пропонують скласти таку таблицю. За вертикаллю розташувати професії, між якими потрібно зробити вибір, а за горизонталлю – ті важливі моменти, які ви хотіли б отримати від цієї роботи. Крім гідної зарплати, це може бути що завгодно. Складіть максимально докладний список: престижність, спосіб життя, коло спілкування, графік роботи, кар’єрні перспективи, реальність працевлаштування і т. д. Якщо професія і вимоги до неї збігаються, ставте плюс, ні – мінус. Це не тільки дозволить віддати перевагу одній з декількох професій, а й змусить задуматися про життєві пріоритети.

  • Співставте відповіді з бажаним стилем життя, зі своїми цінностями.
  • Змоделюйте та спроєктуйте траєкторію успіху так, щоб бути кращою версією себе!

  Закутська Вікторія, учениця 10-Б класу, представниця учнівського самоврядування сектору “Юні психологи

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *